Dropbox bietet nahtlose End-to-End-Verschlüsselung, gemeinsame Dokumentenerstellung und erweiterte Replay-Funktionen. | Dropbox offers end-to-end encryption, document sharing, and improved replay capabilities. |
---|---|
Dropbox Inc. (NASDAQ: DBX) kündigt heute neue Funktionen für mehr Sicherheit, bessere Organisation sowie schnellere und bequemere Freigabeprozesse an.
„Unsere neuesten Produkt-Updates zielen darauf ab, es Teams zu ermöglichen, für mehr Ordnung zu sorgen, damit sie konzentriert und zielgerichtet arbeiten können“, sagt Drew Houston, Mitbegründer und CEO von Dropbox. „Da sich die Teams auf immer mehr Gebiete verteilen, möchte Dropbox auch weiterhin die vertrauenswürdige, leicht zu bedienende Plattform bleiben, über die sie ihre Inhalte jederzeit und von überall aus gemeinsam bearbeiten können. Und mit den aktuellen Fortschritten in den Bereichen KI und maschinelles Lernen haben wir das Potenzial, Routineaufgaben zu automatisieren, die Produktivität zu steigern und somit mentale Kapazitäten zu schaffen, damit sich die Leute auf die Arbeit konzentrieren können, die ihnen am wichtigsten ist. Ich bin begeistert von dem, was wir in Richtung einer KI-orientierten Zukunft aufbauen – und wir fangen gerade erst an.“ Höhere Sicherheit für vertrauliche Inhalte durch Ende-zu-Ende-Verschlüsselung Dropbox bietet seit Jahren den Industriestandard für erweiterte Verschlüsselung und wird von Millionen von Kunden zum Schutz ihrer wichtigsten Daten genutzt. Heute führt das Unternehmen einen erweiterten Datenschutz ein, um Kunden, die mit vertraulichen Dateien arbeiten, wie Personal-, Finanz- und Marketingabteilungen, zusätzliche Sicherheitsebenen zu bieten. Die neuen Sicherheitsfunktionen sind direkt in Dropbox eingebettet und erfüllen strenge interne und externe Compliance-Standards wie GDPR, CCPA und HIPAA.
Die neuen Sicherheitsfunktionen im Überblick:
Die neuen Sicherheits-Features stehen allen Kunden von Dropbox Advanced, Business Plus und Enterprise ab heute zur Verfügung. Weitere Informationen finden Sie unter https://www.dropbox.com/product-updates.
Bessere Organisation mit der neuen Dropbox-Integration für Microsoft 365
Dropbox hat vor Kurzem eine verbesserte Integration für Microsoft Teams eingeführt, mit der Kunden in Dropbox gespeicherte Inhalte durchsuchen, per Vorschau anzeigen, hochladen und teilen können, ohne Microsoft 365 verlassen zu müssen. Mit diesem Update können Kunden zudem die Plug-in-Erweiterung von Dropbox für Copilot for Microsoft 365 verwenden, um Fragen zu beantworten und Zusammenfassungen zu erstellen.
Diese Microsoft-Integrationen vereinfachen Workflows im Team:
„Es ist wichtig, dass gemeinsame Kunden so reibungslos wie möglich zusammenarbeiten“, sagt Harshal Patil, Senior Product Manager bei Microsoft. „Das Cloud-Speicher-Partnerprogramm bietet Partnern wie Dropbox die Möglichkeit, unsere Produkte zu integrieren und mit dieser Integration haben Nutzer jetzt eine einfachere Möglichkeit, an Dokumenten zusammenzuarbeiten, die in Microsoft 365 oder Dropbox gespeichert sind.“
Ab heute können sich alle Dropbox-Kunden für die Betaversion der gemeinsamen Dokumenterstellung anmelden und auf die Dropbox-Replay-Integration für OneDrive zugreifen. Unter „dropbox.com/app-integrations/microsoft“ können sich Interessierte für die Betaversion anmelden und mehr über Dropbox und Microsoft erfahren. Neue Funktionen in Dropbox Replay beschleunigen die Bearbeitung von Video-, Bild- und Audiobeiträgen Heute arbeiten Kunden mit einer Vielzahl von Inhaltstypen und benötigen daher eine einfache Möglichkeit, ihre Marke in den Mittelpunkt zu stellen.
Deshalb stellt Dropbox heute neue Replay-Funktionen vor, die genau das erleichtern:
Die Avid–Pro-Tools–Integration und der Support von Rich Media sind ab heute für alle Replay-Kunden verfügbar. Kunden, die ein Upgrade auf das zahlungspflichtige Replay-Add-on durchgeführt haben, können jetzt auch auf dynamische Wasserzeichen und individuelles Branding zugreifen. Weitere Informationen finden Sie unter dropbox.com/replay Sichere Verwaltung sensibler Dokumente mit DocSend Advanced Data Rooms Geschäftsdateien zu organisieren und per E-Mail zu versenden, kostet viel Zeit. Ohne Analysen und die Integration verschiedener Tools ist es schwer zu erkennen, welche Informationen bei den Stakeholdern gut ankommen, und die Dateien auf dem neuesten Stand zu halten. Mit DocSend Advanced Data Rooms führt Dropbox eine Lösung ein, um den gesamten Geschäftsprozess vom ersten Pitch über die Due-Diligence-Prüfung bis zur endgültigen Unterschrift zu vereinfachen. Mit DocSend können Unternehmen administrative Hürden abbauen und die wichtigsten vertraulichen Informationen schneller und sicherer übermitteln, damit ihre Teams mehr Zeit haben, sich auf das Wesentliche zu konzentrieren.
Weitere Informationen zu den DocSend Advanced Data Rooms gibt es hier: https://www.docsend.com/features/virtual-data-room/.
Schnelles Auffinden und Bearbeiten von Inhalten dank verbesserter Dropbox-Webfunktionen Im Oktober letzten Jahres hat Dropbox eine neu gestaltete Weboberfläche eingeführt und stellt heute weitere Verbesserungen vor.
Alle Dropbox-Kunden haben ab sofort Zugriff auf folgende neue Funktionen:
| Today, Dropbox, Inc. (NASDAQ: DBX) announced new security, organization, and sharing features to give teams the control, flexibility, and speed to get work done from anywhere. In the modern workplace, teams are spread across locations, time zones, and even different companies, so having tools that make teamwork effortless has never been more important. Using the lessons learned from Virtual First—the Dropbox playbook for distributed work—these tools are designed to help teams get work done quickly and seamlessly, all from Dropbox.
“Our latest product updates aim to empower teams to cut through the clutter so they can do more focused, meaningful work,” said Drew Houston, Dropbox co-founder and CEO. “As teams become more distributed, Dropbox continues to be the trusted, easy-to-use platform for them to organize their content and collaborate—anytime and anywhere. And with the latest advancements in AI and machine learning, we have the potential to automate routine tasks, increase productivity, and free up mental space so people can get back to doing the work that matters most. I’m excited about what we’re building for an AI-first future, and we’re just getting started.”
Advanced data protection features add extra layers of security to confidential content with seamless end-to-end encryption and advanced key management For years, Dropbox has been trusted by hundreds of millions of users to keep their most important content secure in a simple, seamless way that doesn’t require custom configuration or complex steps. All customer files at rest are encrypted using 256-bit Advanced Encryption Standards so Dropbox users can be confident their data is secure. Some teams, however, work with more sensitive information and want customized encryption standards or additional layers of security to control their data and permissions. So today, Dropbox is adding even more advanced data protection features, designed to be easy-to-use for all business teams. In addition to existing layers of security for all Dropbox accounts, business teams will now have access to:
Dropbox is also introducing additional security features and updates:
The latest security features will be available to all Dropbox Advanced, Business Plus, and Enterprise customers starting today. To learn more, visit https://www.dropbox.com/product-updates.
Stay organized with new Dropbox integrations with Microsoft 365 and say goodbye to conflicting copies Customers want tools that meet them where they are working, and it should be seamless to bring the tools they use most into Dropbox products. That’s why the company recently launched an improved integration with Microsoft Teams that lets customers search, preview, upload, and share content stored in Dropbox without leaving Microsoft 365. With this update, customers can also use Dropbox’s plugin extension for Copilot for Microsoft 365 to answer questions and generate summaries.
Today, Dropbox is building on this with even more Microsoft integrations designed to simplify work for customers.
“It is important that mutual customers collaborate in the most seamless way possible,” said Harshal Patil, Senior Product Manager at Microsoft. “The Cloud Storage Partner Program offers partners like Dropbox the ability to integrate with our solutions. With this integration, users now have a more seamless way to collaborate on documents stored in Microsoft 365 or Dropbox, thereby addressing evolving customer needs.”
Starting today, all Dropbox customers can sign up for the Co-Authoring beta and access the Dropbox Replay for OneDrive integration. To sign up for the beta and learn more about Dropbox and Microsoft, visit dropbox.com/app-integrations/microsoft.
Find and get to work on content with quick view, quick access, suggested actions, and more on the Dropbox web experience Last October, Dropbox introduced a redesigned web experience in response to customer feedback for faster access to their files. Today, the company is introducing several more improvements to help customers quickly find what they need so they can start doing their best work—all in Dropbox.
All Dropbox customers will have access to new capabilities to:
Customers on paid plans will get additional features like the ability to:
Quick view, quick access, and suggested quick actions will begin rolling out globally today. Dynamic filters and smart suggestions are now rolling out to paid plan users in the U.S. in English only.
Fast-track video, image, and audio reviews with new features in Dropbox Replay Today, video is the fastest-growing content-type on Dropbox, with over 1.5B videos uploaded every year. Since the company introduced Dropbox Replay, its rich media review and approval tool, customers have been sharing all the ways it’s helped them speed up reviews and get to final delivery faster. For example, one Sundance film composer shared how Dropbox Replay helped him streamline his review process and finish the score in less than 20 days to meet the festival deadline.
Replay fast-tracks the feedback process so users can finish projects on time—and with features like live review, in just a few clicks, customers can start a live session to review audio and video files with collaborators in real-time. But today, customers are working across a multitude of content types, and they also need a simple way to put their brand front and center. That’s why the company is introducing new capabilities to make it easier to do exactly that:
The Avid Pro Tools integration and added rich media support are available today to all Replay customers. Customers who upgrade to the paid Replay add-on can now also access dynamic watermarking and custom branding. To learn more, visit dropbox.com/replay.
Manage sensitive documents securely and get real-time deal insights with DocSend Advanced Data Rooms Customers say they’re spending too much time organizing deal files and sharing them via email. Without analytics and integration across tools, it’s hard to tell which information is resonating with stakeholders, and challenging to keep files updated.
That’s why Dropbox is introducing DocSend Advanced Data Rooms. They’re designed to simplify the entire deal process from initial pitch to due diligence to final signature. With DocSend, businesses can offload administrative burdens and securely share the most impactful proprietary information faster, so teams have more time to focus on closing deals.
To learn more, visit, https://www.docsend.com/features/virtual-data-room/.
Dropbox is committed to helping customers organize and share their most important content from one secure place. To learn more about all of today’s updates, visit Dropbox’s Work in Progress blog.
|
Dr. Jakob Jung ist Chefredakteur Security Storage und Channel Germany. Er ist seit mehr als 20 Jahren im IT-Journalismus tätig. Zu seinen beruflichen Stationen gehören Computer Reseller News, Heise Resale, Informationweek, Techtarget (Storage und Datacenter) sowie ChannelBiz. Darüber hinaus ist er für zahlreiche IT-Publikationen freiberuflich tätig, darunter Computerwoche, Channelpartner, IT-Business, Storage-Insider und ZDnet. Seine Themenschwerpunkte sind Channel, Storage, Security, Datacenter, ERP und CRM.
Dr. Jakob Jung is Editor-in-Chief of Security Storage and Channel Germany. He has been working in IT journalism for more than 20 years. His career includes Computer Reseller News, Heise Resale, Informationweek, Techtarget (storage and data center) and ChannelBiz. He also freelances for numerous IT publications, including Computerwoche, Channelpartner, IT-Business, Storage-Insider and ZDnet. His main topics are channel, storage, security, data center, ERP and CRM.
Kontakt – Contact via Mail: jakob.jung@security-storage-und-channel-germany.de