Hyland Knowledge Enrichment ist eine innovative Lösung für die Content Innovation Cloud, die unstrukturierte Unternehmensinhalte in KI-fähige Daten umwandelt. | Hyland Knowledge Enrichment is an innovative solution for the Content Innovation Cloud that converts unstructured enterprise content into AI-enabled data. |
Angereichertes Wissen ist wertvoller. Hyland erweitert deshalb die Content Innovation Cloud mit Knowledge Enrichment. Knowledge Enrichment erlaubt es, eine der größten Barrieren für den Erfolg von KI zu beseitigen: schlecht strukturierte, fragmentierte Inhalte, wie sie in Dokumenten, Bildern, Audio- und Videodateien vorkommen. Knowledge Enrichment wandelt Rohdaten in gut strukturierte, kontextbezogene Informationen um. Dadurch sind KI-Agenten und automatisierte Workflows in der Lage, diese Inhaltstypen zu verstehen, Schlussfolgerungen zu ziehen und gezielt zu handeln. So kann jede Ebene der Content Innovation Cloud mit einem tieferen Verständnis und einer besseren Governance arbeiten – von der Wissensgewinnung bis hin zu agentenbasierten Lösungen.
Alleinstellungsmerkmale von Hyland Knowledge Enrichment Anders als bei vielen anderen Ansätzen im Markt, die sich in erster Linie auf die Verbesserung der Benutzererfahrung oder die Modernisierung von Altsystemen konzentrieren, wandelt Hyland Knowledge Enrichment unstrukturierte Rohdaten in KI-fähige, intelligent strukturierte Daten um. Dieser angereicherte Inhalt ermöglicht es großen Sprachmodellen (Large Language Models – LLMs) und autonomen Agenten, alle Ebenen des Unternehmensbetriebs zu verstehen, zu analysieren und entsprechend zu agieren.
Dezentral, flexibel, zukunftsfähig Unabhängig davon, ob Inhalte in einem sogenannten Content Lake, in einer Enterprise-Content-Management-Plattform (ECM) oder in verteilten Repositories gespeichert sind: Hyland Knowledge Enrichment schafft Mehrwert, indem es für Ordnung sorgt. Es bewahrt Layouts, Semantik und Beziehungen, was für KI-Systeme entscheidend ist, um Informationen präzise zu interpretieren, zu verarbeiten und darauf zu reagieren. Zu den Funktionen von Knowledge Enrichment gehören:
KI-Readiness beschleunigen Knowledge Enrichment ist eine API-first-Lösung, die sich direkt in jeden KI-Workflow von Unternehmen integrieren lässt. Sie ermöglicht es Data Engineers, Data Scientists und Entwicklern, eigene LLMs zu optimieren oder kontextstarke KI-Agenten einzusetzen. Die Lösung unterstützt Low-Code-Tools und Workflow-Plattformen, sodass sowohl technische als auch geschäftliche Anwender problemlos auf angereicherte Metadaten zugreifen können.
Zitate: „Unternehmen setzen immer häufiger auf KI-Agenten und Automatisierung. Allerdings bleiben die Ergebnisse ohne eine angemessene Aufbereitung ihrer unstrukturierten Inhalte und Daten hinter den Erwartungen zurück“, so Michael Campbell, Chief Product Officer bei Hyland. „Knowledge Enrichment adressiert genau diese Herausforderung, indem es Inhalte transformiert und eine strukturierte, kontextreiche Datenbasis schafft. Diese Innovation unterstreicht unser kontinuierliches Engagement, die Content Innovation Cloud mit den fortschrittlichsten Content-Intelligence-Funktionen auszustatten.“ „Ich bin nach wie vor beeindruckt von der Content Innovation Cloud und davon, wie Knowledge Enrichment Bedeutungen aus Bildern und Texten extrahieren kann“, so Roy Godwin, Geschäftsführer von ECM360. „Für Versicherer, die Fotos und Schadensbeschreibungen erfassen, vereinfacht dies den gesamten Aufnahmeprozess und schafft die Grundlage für eine intelligentere Automatisierung der Schadenbearbeitung.“ Hyland Knowledge Enrichment auf der CommunityLIVE 2025 Hyland stellt im Rahmen der CommunityLIVE 2025 seine neuesten KI-gestützten Innovationen vor. Mehr als 70 praxisnahe Workshops und Kundenerfolgsgeschichten geben Einblick in die Zukunft des intelligenten Content-Managements. Die viertägige Veranstaltung findet vom 25. bis 28. August 2025 in Las Vegas statt und bringt Branchenexperten und Entscheidungsträger zusammen, um sich über die nächsten Schritte der digitalen Transformation auszutauschen. Erstmals findet die CommunityLIVE 2025 auch in EMEA statt – in München Weitere Informationen und Tickets finden Sie unter www.communitylive.com |
Enriched knowledge is more valuable. That’s why Hyland is expanding the Content Innovation Cloud with Knowledge Enrichment. Knowledge Enrichment removes one of the biggest barriers to AI success: poorly structured, fragmented content found in documents, images, audio, and video files. Knowledge Enrichment converts raw data into well-structured, contextual information. This enables AI agents and automated workflows to understand these content types, draw conclusions, and take targeted action. As a result, every level of the Content Innovation Cloud can operate with deeper understanding and better governance — from knowledge discovery to agent-based solutions.
Unique features of Hyland Knowledge Enrichment Unlike many other approaches on the market, which focus primarily on improving the user experience or modernizing legacy systems, Hyland Knowledge Enrichment converts unstructured raw data into AI-enabled, intelligently structured data. This enriched content enables large language models (LLMs) and autonomous agents to understand, analyze, and act on all levels of business operations.
Decentralized, flexible, future-proof Whether content is stored in a content lake, an enterprise content management (ECM) platform, or distributed repositories, Hyland Knowledge Enrichment adds value by bringing order. It preserves layouts, semantics, and relationships, which is critical for AI systems to accurately interpret, process, and respond to information. Knowledge Enrichment features include:
Knowledge Enrichment extracts information from over 600 file formats while preserving the original structure, layout, and semantic meaning, which is critical for the understanding and accuracy of downstream AI.
Knowledge Enrichment structures and enriches content beyond traditional metadata. It transforms documents, images, audio, and video files into structured outputs such as labeled entities, tables, summaries, and semantic tags. Together with embeddings and vector representations, large language models can interpret these with nuance.
Knowledge Enrichment converts unstructured content into enriched, structured data that can be seamlessly integrated into enterprise-wide data lakes, catalogs, and analytics pipelines. This enables data scientists and data engineers to build and deploy AI models more efficiently by using trusted, context-rich inputs. This reduces the effort required for data preparation and improves model accuracy. Accelerate AI readiness Knowledge Enrichment is an API-first solution that integrates directly into any enterprise AI workflow. It enables data engineers, data scientists, and developers to optimize their own LLMs or deploy context-rich AI agents. The solution supports low-code tools and workflow platforms, allowing both technical and business users to easily access enriched metadata.
Structured, enriched data enables more informed decision-making by AI systems.
The effort required for manual data preparation is reduced, and model training and deployment are accelerated.
Knowledge enrichment creates a consistent, AI-enabled content foundation that supports automation, analytics, and LLM integration across the enterprise. Quotes: “Companies are increasingly relying on AI agents and automation. However, without proper processing of their unstructured content and data, the results fall short of expectations,” said Michael Campbell, Chief Product Officer at Hyland. „Knowledge Enrichment addresses this challenge by transforming content and creating a structured, context-rich database. This innovation underscores our ongoing commitment to equipping the Content Innovation Cloud with the most advanced content intelligence capabilities.“ “I continue to be impressed with the Content Innovation Cloud and how Knowledge Enrichment can extract meaning from images and text,” said Roy Godwin, CEO of ECM360. “For insurers who capture photos and damage descriptions, this simplifies the entire intake process and lays the foundation for smarter automation of claims processing.” Hyland Knowledge Enrichment at CommunityLIVE 2025 Hyland will showcase its latest AI-powered innovations at CommunityLIVE 2025. More than 70 hands-on workshops and customer success stories will provide insight into the future of intelligent content management. The four-day event will take place in Las Vegas from August 25 to 28, 2025, bringing together industry experts and decision-makers to discuss the next steps in digital transformation. For the first time, CommunityLIVE 2025 will also take place in EMEA – in Munich On October 13 and 14, 2025, users, partners, and interested parties from across the EMEA region will meet at CommunityLIVE EMEA in Munich. With this new European format, Hyland is responding to the high demand for regional exchange, practical application examples, and direct access to expert knowledge. The focus will be on keynotes, deep dives into current solutions, practical examples from the customer’s perspective, and networking. For more information and tickets, visit www.communitylive.com. |

Dr. Jakob Jung ist Chefredakteur Security Storage und Channel Germany. Er ist seit mehr als 20 Jahren im IT-Journalismus tätig. Zu seinen beruflichen Stationen gehören Computer Reseller News, Heise Resale, Informationweek, Techtarget (Storage und Datacenter) sowie ChannelBiz. Darüber hinaus ist er für zahlreiche IT-Publikationen freiberuflich tätig, darunter Computerwoche, Channelpartner, IT-Business, Storage-Insider und ZDnet. Seine Themenschwerpunkte sind Channel, Storage, Security, Datacenter, ERP und CRM.
Dr. Jakob Jung is Editor-in-Chief of Security Storage and Channel Germany. He has been working in IT journalism for more than 20 years. His career includes Computer Reseller News, Heise Resale, Informationweek, Techtarget (storage and data center) and ChannelBiz. He also freelances for numerous IT publications, including Computerwoche, Channelpartner, IT-Business, Storage-Insider and ZDnet. His main topics are channel, storage, security, data center, ERP and CRM.
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